5 februari - "...tyckte väl att du såg yngre ut.."

image143

Man kan få sig ett gott litet skratt ibland av att gå och hämta ut paket.

En yngre kille står i förbutiken och jag ger honom ett papper där det står att jag ska hämta ut ett paket. Han frågar då om jag har legitimation med mig, så jag ger honom det snällt. Dock så stog just en annan anställd och håller på med en annan kund, så killen som skulle fixa ut mitt paket står och väntar och under tiden kollar han lite smått ner på legitimationen jag lämnat in. Sakta men säkert ser jag hur han ler till och kollar upp på mig och ner på legitimationen igen, och efter ett liten kort tvekande stund kollar han upp igen och frågar:
- Det är inte din legitimation va?
- Haha, nä, det är min mors! Säger jag då med en smått skrattande röst
Han skrattar då och säger:
- Tyckte väl att du såg lite yngre och fräschare ut!

Någon minut senare när jag fått mitt paket och jag betalat så hade jag inte fått tillbaka legitimationen, så jag skrattar då till igen:
- Du råkar inte ha legitimation?
- Jodå, nog har jag det nog.
- Skulle jag kunna få min mors då?
- Jaha, jomenvisst kan du det!

Ojoj, man ska ha skoj ibland. Haha

Kommentarer
Postat av: Maja

Hahaha, men visst hade det varit extra kul om du hade fått/tagit hans legitimation istället, bara för att se om han var nåt att satsa på ;)

2008-02-05 @ 21:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0