12 januari

Var har all bra musik försvunnit? Kolla bara tillbaka till 50- till 80talet och dess kvalitet. Sådan musik skapas knappt i dagens läge. Det finns något enstaka guldkorn idag men majoriteten av all bra musik var mellan 50- och 80talet.

Pratade för ett tag sedan med en vän på msn om vad vi lyssnade på, han skriver upp alla dessa artister som är såkallad "emomusik", om det nu finns något sådant namn, tror personligen jag skulle kalla det något annat, men kan inte komma på något samlingsnamn på dem för tillfället. När jag själv skrev vad jag lyssnade på så var det bara ett stort frågetecken. Han hade ingen koll på vilka människorna var. Och endå är det kända människor jag pratar om, men tydligen har inte ungdomen stor kolla på sådan musik.

Jag menar: Chicago, Etta James, Janis joplin m.fl. Är det ingen som har koll på vilka dessa är?
Bevisligen inte många i min närhet i alla fall. Pratar jag med människor i mammas och pappas ålder så vet dem flesta vilka jag talar om, men direkt man kommer till umgdomen så har dem noll koll.

Dock ska jag inte trycka ner dagens musik allt för mycket, men den gamla musiken kan man alltid kan gå tillbaka till och aldrig bli less på! Några guldkorn som finns nu är i alla fall bl.a Hello saferide, Final fantasy(Owen Pallett), Katie Melua ect.


Kommentarer
Postat av: Amdy

jag köper inte riktigt det där. bra musik finns det idag med, som faktiskt klassas som 'bra musik'. det kanske bara är vi i norrland som är för insnöade som hitta den bara.
och gammal musik går det att bli less på. det är bara upp till individen.

2008-01-13 @ 12:07:04
URL: http://amdy.blogg.se
Postat av: sara

"Dock ska jag inte trycka ner dagens musik allt för mycket.....Några guldkorn som finns nu är...ect."
Säger ju inte att det bara skapas dålig musik idag, bara att kvalitén var bättre förr. Om du kollar i dagens läge så kommer det mer "skräpmusik", billig nojja, men det finns fortfarande bra musik.

2008-01-13 @ 13:52:18
URL: http://sara04.blogg.se
Postat av: Amdy

jag slår vad om att det fanns lika mycket skräpmusik då som det finns nu, de dog bara ut medan det med bra kvalitet fanns kvar. går du fram 30 år i tiden så kommer ungdomarna att prata på samma sätt som du gör om den musik som finns idag. tiden förändras inte, det är vi som gör det.
oohh, I feel the tension, här, du får ett guldkorn av mig att lyssna på; http://www.myspace.com/400calories hon har riktigt skön röst.

2008-01-13 @ 14:02:03
URL: http://amdy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0