Morgonstunden med guld i mun




Steg upp klockan fem i åtta och cyklade in till stan för att säga hejdå till Sarah och hämta mina byxor som hon lånat. Sen var det så otroligt skönt ute att jag satte mig vid älven och bara njöt, och jag kan ju också säga att det finns underbara människor. Var en äldre kvinna med hund som ställde sig en bit från mig, och efter ett litet tag frågade hon om hennes hund fick komma och hälsa på mig, var tydligen en kramgo liten hund som gillade att hälsa på folk, och visst fick han det. Han hette Viktor och var tolv år, riktigt hurtig och pigg för att vara så gammal måste jag säga. Kvinnan var väldigt pratsam och trevlig, kanske endå är så att det är mornarna man ska vara ute på. Människor som är trevliga och hälsar och pratar, luften är frisk, fullt med fågelsång och inte allt för mycket folk. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0