Fladdermusens sus i den ljuva natt



Jag blev hemma ikväll och känner att jag borde lägga mig och sova snart, så att jag orkar med att stiga upp imorgon. Jag är ju inte den mest pigga på morgonen.

Bror Anton ringde för ca. 30 min sen och sa att jag skulle ta med kameran och komma ner till ån för att försöka ta en bild på en fladdermus som flög omkring därnere. Inte varje dag man ser en fladdermus flyga runt, runt om en, och länge dessutom. Jag sprang i alla fall ner och försökte fota, men det var inte så lätt genom att han var så snabb och dessutom hade jag inget teleobjektiv, så det blev lite svårt att komma riktigt nära. Men ibland kom han så nära att man kunde slå till honom med fiskespöt om man velat. Riktigt skoj faktiskt, roligt slut på midsommarafton måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0