Brevet som aldrig dök ner i brevlådan



How many pages to write
Dreams and bruises there to divide


Strange loves
(Strani Amori - Laura Pausini)

Denna låt får en att komma tillbaka i tiden, ligger många minnen i den. Jag lyssnade verkligen mycket på den ett tag och satte mig just och lyssnade på skivan jag fick av min italienska vän Laura för något år sedan. Jag vill verkligen bara tillbaka till Italien när jag hör den och bara sitta och njuta av livet och umgås med italienare. Det är helt underbart. Jag hoppas verkligen att det blir Italien nästa år, och att jag får möjlighet att träffa henne då. Sen har jag seriöst funderat på att skicka ett brev till Pietrabruna där vi skaffade oss lite vänner och se om dom fortfarande bor kvar där, var ju som ett tag sedan man hörde av dom. Jag skulle i alla fall bli helt överlycklig om jag fick ett brev någon gång på posten. Kanske att jag satsar på det endå, kan ju inte bli värre än att jag inte får något svar.

Sen på tal om brev på posten?! Hur ofta får man det nu för tiden på en skala? Minns faktiskt inte sist jag fick det. Tror det var av Josefin som bor i Örebro, och det var kanske två år sedan. Det enda man får på brevlådan nu är lönebesked och tråkiga brev, inga brev av vänner eller så. Nä, allt ska vara över datorn nu! Brev på brevlådan är extremt underskattat! Eller underskattat vet jag inte om jag kan säga, för alla blir helt överlyckliga när dom väl får det, men hur många orkar skriva själv? Ingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0